Jak „zmusić się” do ćwiczeń bez większych poświęceń? 3 sposoby

Większość programów ćwiczeń zaczyna się od najlepszych, szczerych intencji. Dlaczego więc bieżnie zamieniają się w platformy do przechowywania gratów, a buty do chodzenia nosi się tylko do sobotnich filmów? Odpowiedź jest bardziej kwestią złego planowania niż niskiej motywacji. Motywacja może i jest, ale wypala się, gdy rzucasz się z motyką na słońce. O wiele lepiej jest postawić na regularność, samodyscyplinę i planowanie, robiąc coś konsekwentnie, aż wykształcisz nowy nawyk.

Aby ćwiczenia były opłacalne, powinny obejmować czynności, które lubisz, być dostępne i łatwo wpasowywać się w Twój plan dnia. Oto 3 trzy pomysły:

Uzbrój swoje miejsce do ćwiczeń do walki.

Czego potrzeba, aby Twoja bieżnia była używana? A co z hantlami lub kettlebellami? Też stoją i się kurzą? Co by tu z nimi zrobić? Być może wszystko, czego potrzebujesz, to bardziej zachęcająca przestrzeń do ćwiczeń. Możesz to osiągnąć, dekorując. Dodaj kolor, teksturę i inne elementy, które będą oddziaływać na Twoje zmysły – wzrok, węch i dźwięk. Rób proste rzeczy, takie jak trzymanie dzbanka na stole lub dostosowywanie światła do nastroju. Jeśli zamiast wygody Twoje zmartwienia zakłócają produktywny czas, rozważ dodanie telewizora z magnetowidem. Dzięki temu możesz oglądać wiadomości lub film, na który normalnie nie miałbyś czasu. Możesz go oglądać w 20-30 minutowych odstępach. Wyświetlaj go tylko podczas ćwiczeń, zmuszając Cię do powrotu na sprzęt, aby zobaczyć, co stanie się dalej. To może być motywujący czynnik, którego szukałeś. Inną możliwością jest odsłuchanie książki na taśmie lub nagranych notatek ze spotkań przez zestaw słuchawkowy. Możesz także nagrywać notatki lub listę rzeczy do zrobienia na następny dzień, gdy myślisz o rzeczach podczas ćwiczeń.

Chodź, kiedy tylko jest to możliwe.

Obejmuje to stare dobre tipy, takie jak chodzenie po schodach zamiast windy, parkowanie w pewnej odległości od miejsca docelowego i dostarczanie wiadomości w biurze pieszo zamiast e-mailem. Możesz także chodzić w porze lunchu i robić przerwy zamiast siadać do jedzenia lub podjadania. Aby uzyskać żywienie w porze lunchu, zjedz szybką sałatkę przy biurku, zanim wyruszysz. Zabranie jedzenia z domu oszczędzi czas dojazdu do restauracji, co pozwoli Ci lepiej wykorzystać przerwy. Zaproś współpracownika na spacer z tobą.

Wybierz aktywne zajęcia rodzinne.

Zamiast zjeść duży obiad, zjedz zdrowy posiłek w domu, a potem wybierz się na wspólny spacer po okolicy. Zaoszczędzisz kalorie dużych porcji restauracyjnych, czas potrzebny na dojazd do lokalu i zyskasz czas potrzebny rodzinie. Inne „aktywne” zajęcia to spacery po zoo, wędrówki po lokalnych rezerwatach przyrody, jazda na rowerze, jazda na łyżwach i pływanie. Lista nie ma końca. Niech tego typu zajęcia zastąpią oglądanie telewizji i gry wideo.

Zamień swoje dobre intencje w działanie. Będziesz zdrowszy i poprawisz swoje ogólne samopoczucie. Możesz skończyć z lepszymi relacjami w pracy w wyniku ręcznego dostarczania wiadomości. Z pewnością wzmocnisz relacje rodzinne, skupiając się na wspólnym czasie. Inwestując trochę czasu każdego dnia w rozwój zdrowego stylu życia, możesz dodać lata do swojego życia, pozwalając cieszyć się dniami, kiedy nie masz już tak chaotycznego harmonogramu.