Niebieskie światło- jak rujnuje Ci sen?

Coraz więcej z nas staje się teraz bardziej świadomych tego, jak niebieskie światło może wpływać na nasze ciała, ale wraz ze wzrostem średniego dziennego czasu korzystania z urządzeń elektronicznych, jesteśmy narażeni na więcej tego niebieskiego światła niż kiedykolwiek wcześniej.  Aby cieszyć się maksymalnie dobrym samopoczuciem, musimy znaleźć sposoby na zminimalizowanie ilości niebieskiego światła, na które pozwalamy sobie być wystawionym.  Dlaczego tak jest?  Czytaj dalej i dowiedz się więcej.

Jak niebieskie światło wpływa na Twoje ciało?

Zrozumienie, w jaki sposób światło oddziałuje na nasze oczy, jest kluczem do zrozumienia, dlaczego niebieskie światło jest tak szkodliwe dla naszego samopoczucia.  Światło składa się z różnokolorowych fal, które mają różne energie.  Czerwone światło znajduje się na początku widma światła widzialnego. Ma to niski poziom energii i jest łagodniejszy dla oczu, szczególnie w nocy.  Niebieskie światło ma jednak najwyższe fale energetyczne, co utrudnia oczom efektywne przetwarzanie.

Chociaż fale świetlne o wysokiej energii są niezbędne w naszym codziennym życiu, mogą okazać się szkodliwe, jeśli zostaną na nie narażeni w niewłaściwych momentach.  Światło słoneczne otrzymuje wysoką energię, aby skutecznie regulować wzorce snu.  W dzień światło wpada do naszych oczu, aby uwolnić enzymy, obniżyć poziom melatoniny i pomóc nam się obudzić.

Melatonina reguluje nasze cykle snu poprzez rytmy dobowe.  Jednak ten cykl jest zbyt łatwy do przerwania.  Nadmierna ekspozycja na niebieskie światło może poważnie zakłócić rytm dobowy.  Dzieje się tak, ponieważ zmniejsza poziom melatoniny uwalnianej przez organizm.  Jeśli twoje ciało nie ma wystarczającej ilości melatoniny przed snem, nie możesz spać prawidłowo i jesteś wyczerpany.

Niebieskie światło jest emitowane przez ekrany laptopów, smartfonów i tabletów i ostatecznie powoduje zmęczenie oczu, krótkowzroczność oraz suchość i swędzenie oczu.  Co gorsza, niebieskie światło wpływa na kotwice komórkowe i siatkówkę i może powodować zaawansowane zwyrodnienie plamki żółtej w młodszym wieku.  Niektórzy eksperci powiązali nawet otyłość z zaburzeniami działania melatoniny, a także rozwojem niektórych form raka.  Dlatego niezbędne jest znalezienie sposobów na uniknięcie nadmiernej ekspozycji na niebieskie światło.

1 komentarz w temacie “Niebieskie światło- jak rujnuje Ci sen?

  1. to akurat prawda, przed snem nie powinno się patrzeć na telefon ani tablet

Komentowanie wyłączone